2009. jún. 11.

What The Holy Video? #4

Újra jelentkezik közkedvelt rovatunk, amiben totál fura videókat csipegetünk a web 2.0 hatalmas mozgóképtengeréből. A mostani válogatásunkban az egyik videónkat a fagyott mamut belsejéből szereztük, a másik pedig egy nagyon ötletes alternatív promó, amit egy kedves ismerősünk a HellóÖcsém blog szerzője készített. Na nézzük mit rejtegetünk a zsákunkban?

Japán Pop Art

Az inside a frozen mammoth-on bogarászva találtam erre a videóra. Ez egy 1965-ös japán animációs film. Főszerepben: Brigid Bardot, Alain Delon, Elizabeth Taylor, Richard Burton, The Beatles, Marilin Monroe. Nagyon néztem is a főcím kiírásakor, fogalmam se volt, hogy mi történik, aztán elkezdődött egy rendkívűl egyedi pszichedelikus hajsza film. Teli Pop Art elemekkel (egyébként a művész egy másik filmjében Roy Lichtenstein-like képeket használ) közben valami teljesen idióta dolog van, amit igazából én eddig csak a keleti filmes élményeim során éltem. Az egész olyan csúnya, mégis van benne valami kellemesen felvidító őrültség. Örök pillanat, amikor a manga The Beatles könnyezve énekel japánul a Union Jack előtt.
Íme a japán Andy Warhol, Tadanori Yokoo és a Kachi Kachi Yama!



Helló Öcsém!

Egyik kedves ismerősünk (aki a minap egy "Valahányszor egy kisgyermek azt mondja nem hiszek a tündérekben! egy kistündér valahol holtan esik össze. - Én, Pán Péter" feliratú papírcetlit adott át, "Dögöljön meg Pán Péter" felkiáltással) vezet egy igen fasza blogot HellóÖcsém név alatt, és ehhez készített egy nagyon humoros, sztároló reklámot. Terjesszük az igét. A 2009-es internet egyik legjobb figurái, egy csocsó féle szöveggel kiegészítve. Total Coolness! Hát még a blog, ami állítólag pixeles, de én sajnos ezt nem láthatom.

<a href="http://www.grapheine.com">Agence web Graphéine</a>

Ijesztő Vihar-sziget előzetes


Dennis Lehane adaptációinak jó sora van, ráadásul íróként is jó helyeken kap lehetőséget. A Clint Eastwood-féle Mystic River egy többször nézhető összetett krimi, nagyon szépen kidolgozott jellemek, karakterekkel. A legutóbbi adaptáció, Ben Affleck rendezői debütálása, magyar keresztségben Hideg nyomon néven futó Gone Baby Gone (harmadik Kenzie-Gennaro regény), egy kellemes meglepetés volt, abszolút okozott agymunkát a megtekintés utáni héten.
A következő regényének megfilmesítése is szép remények elé néz, hiszen Martin Scorsese ül a rendezői székben (remélem visszanyúl a régi énéhez) és Leonardo Dicapriot dirigálja, aki mostanában eleget bizonyított ahhoz, hogy döntőtényező legyen egy film megnézésekor. Ez egy kellemesen beteg történet, ami a Vihar-szigeten, ahol egy elmegyógyintézet áll, amolyan Alcatraz módra. Sejtelmes, halotteltűnős krimi sztori, és úgy látszik ezzel Scorsese mester megrendezi az első horrorfilmjét, viszont a glamourt és neo-noir stílust nem tudta, hátrahagyni. Íme az előzetes:



A könyv egyébként kapható magyarul, és egy nagyon precízen megírt izgalmas történet, érdemes elolvasni.

2009. jún. 7.

Nincs végzet

Az volt a nagy talány szerte a világon, hogy vajon mit tud kezdeni a hírhedt McG a Terminátor mitológiával. Teljesen értelmetlen volt még feltenni is ezt a kérdést, nemhogy elgondolkozni rajta és jóslatokba bocsátkozni, titkos remények mögé (mint pl. Christian Bale személye) bújni. Egyrészt mivel a legutóbbi rész gyakorlatilag úgy tüntette el a Terminátor saga várázsát, mint a rómaiak Karthágót. Másrészt meg remélhetőleg mindenki tisztában volt vele, hogy egy olyan embertől nem várhatunk egy tisztességes rebootot, aki képes volt kettő (!) darab Charlie angyalait rendezni, ráadásul hivatalosan három betűből áll a neve.

A történet rendkívül egyszerű. Ellenállás vs. Terminátorok. Meg van a titkos jel, amivel le lehet állítani a robotokat, úgyhogy mindenki készül a nagy bevetésre, a Skynet bázis ellen San Fransiscoban. Élükön John Connor (Christian Bale) egészen addig, amíg meg nem tudja, hogy emberek vannak a bázison fogva tartva, köztük az egyik az apja, Kyle Reese (Anton Yelchin). Itt jön ugye megint az a csúnya tér-idő koontinuum, ha megölik Kyle Reese, nem lesz Connor. Jön a szembeszállás a főnökséggel, magánakció, foglyok kiszabadítása és a Skynet bázis lerombolása. Ezzel még semmi baj nem is lenne, ha aláraktak volna egy épkézláb forgatókönyvet, rendes karaktereket, meg nekik valami normális motivációt. Három emberre, plusz ugye a robotokra épít az egész story, gyakorlatilag a többi szereplő teljesen felesleges és ráadásul indokolatlanul sokat szerepelnek. Egyik női karakterről sem tudták el dönteni, hogy mi a szerepük, volt egypár mondatuk, az érzelmi szálat se vitték túlzásba (szerencsére), volt egy-egy csók, ezenkívül gyakorlatilag teljesen üresek voltak, de akkor meg minek kerültek be filmbe?! A befejezés meg külön aranymálnát érdemelne, erre születni kell, hogy valami ennyire nyálasat alkosson az ember.
Sokáig lehetne sorolni a forgatókönyv hibáit, egyértelműen ez a gyenge pontja a filmnek, de ugye ez egy nyári blockbuster, szóval „agyat ki” üzemmódban tanácsos nézni, csak a látványra koncentrálva. Megpróbálkozhatunk vele, de így se lesz sokkal izgalmasabb a film. Úgy látszik ehhez is kevés volt Mc „Full Throttle” G. Ha jószívű vagyok, akkor max. 3-ason pörög végig a film. Az adrenalinszintem nemhogy nem nőtt egyik akciójelenet alatt sem, inkább szépen lassan csökkent. Az effektek meg a látványvilág is csak próbált megfelelni a 2009-es mércének. Komolyan gondolták, hogy Marcus félig lerobbantott arca faszán néz ki?

Nem is nagyon szeretnék több szót pazarolni. Akármennyire is csalogató a Terminátor hívószó, meg esetleg Bale neve, ne menjetek el megnézni a filmet. Utólag én is örülnék, ha megvártam volna, míg valaki megveszi dvd-n és kölcsönkérem, vagy neadjisten kijön egy jobb dvdrip. Buta, unalmas, ráadásul ronda (és akkor még a fölösleges kamermozgásokról nem is szóltam) akció film a Terminátor: Megváltás, de még mindig nem tudom eldönteni, hogy egy nagyon gyenge popcorn mozit vagy egy költséges b-filmet láttam.

Terminator: Megváltás (Terminator Salvation) 2009, USA/GER/UK/ITA, 115 p, Rendező: McG, Szereplők: Christian Bale, Sam Worthington, Anton Yelchin