2009. ápr. 12.

Kisfilmnek is beillő Feist klip; Pitchfork TV hozsanna

Klaviatúrát ragadok megint, mert az internet egyik gyöngyszeme, a Pitchfork TV megajándékozott minket Feist új klipjével. A Kevin Drew (Broken Social Scene alapító) által rendezett negyed órás videó azonban jóval több ennél, simán kisfilmként is megállja a helyét. Az egyébként is a The Reminder lemez egyik legszebb számához, a The Waterhez készült videóban ráadásul az a Cilian Murphy vendégszerepel, akit többek között a 28 nappal később című, szerintem zseniális zombifilmben is láthattunk. A végeredmény azonban mindezen, optimizmusra sarkalló alkotóelem mellett is meglepően jó lett. Megfontolt, szótlan, nagyon szép beállításokkal dolgozó film született, ami egy hétig lesz látható a Pitchfork TV-n, annak One Week Only részlegében (a záros határidő miatt nem embeddelem be, de, akit érdekel ezen a linken megnézheti). Alant pedig, szintén a pitchfork tv-ről szedett videóban, Feist és Kevin beszélnek a filmről.



Ha már itt tartunk akkor megragadom az alkalmat és méltatom egy kicsit magát az oldalt, ami valóban unikum az internet világában. A magát a zene-televíziózás megújítójaként hirdető honlapot a Pitchfork.com indította útjára kb. pont egy évvel ezelőtt (2008. április 7.én), azzal a céllal, hogy a főoldal (meglehetősen tág) karakteréhez kapcsolódó előadóknak, illetve azok jó minőségű videóinak szolgáltasson megjelenési felületet. Az azóta eltelt egy évben csupán annyi változás történt, hogy a tv szervesen beépült a főoldalba, konkrétan annak egyik menüpontjává vált (ami egyáltalán nem baj), illetve, hogy a színvonal egyre inkább emelkedik kéz a kézben a saját gyártású műsorok számával. A kezdetben a videóklipek mellett „csupán” egy-két saját készítéssel rendelkező oldalon ezek száma mára elérte a tizet, amihez még hozzájön a hetente változó One Week Only menüpont, ahol olyan ritkaságokat lehetett már megnézni, mint az egyik legjobb noise-rock banda, a Jesus Lizard 1994-es koncertvideóját, a Kraftwerk: Minimum-Maximum koncertfilmjét vagy épp a new york-i alternatív rockzenei szcénát a no wavetől napjainkig feldolgozó Kill Your Idols című dokumentumfilmet. De mindezek mellett időkorlát nélkül, bármikor daytrippingelhetünk egyet GZA-val és fiával, megnézhetjük a Dinosaur Jr.-t a stúdióban, vagy épp a múmot koncerten. Az elmúlt egy-két hónapban leginkább az új A>D>D (Analog, Digital, Digital) show pörög illetve a Pitchfork Live részleg. Személyes kedvencemet, Bradford Cox (Deerhunter) háromrészes bolyongását a Pitchfork Music Festivalon be is ágyazom ide. Remek zenék, fura figurák, jó poénok, részeg zenészek és még remek zenék. Nézzétek a Pitchfork TV-t, jobb, mint az MTV. Tényleg.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése