2009. júl. 2.

Stoppra Magyar! #1




A stoppolás már nem divat! – mondta egy hete egy fiatal ingatlanközvetítő, miután beszálltam a kocsijába. Háhá, dehogyisnem! – vágtam vissza egyből. Sőt, utólag jobban végig gondolva, most lett csak igazán divat megint. Az elmúlt egy-két évben, a legtöbb autós, aki fölvett, mind azzal jött, hogy már alig látnak az utakon stoppost, ha mégis, akkor inkább legtöbbször továbbhajtanak. Az okokat arra szokták visszavezetni, hogy nem bíznak már az emberek egymásban, meg a 90-es években volt is néhány késelős para, tehát inkább maradnak a kockázatmentes utazásnál, és sokan engem is erre intenek. Pedig milyen rosszul teszik!



Itt egy csomó érv, amiért tuti megéri stoppolni:

- 100 %-kal olcsóbb, mint a benzin, vagy a vonat/busz jegy.

- átlagban hamarabb eljutsz a célállomásra, mintha vonattal/busszal mennél (és persze, ez szerencsefüggő, van, hogy az ember fölhúzza a szopóálarcot, de az általam Mo-n és külföldön eddig stoppal megtett kb 15000 kmalapján egyáltalán nem túlzás ez az állítás).

- általában kényelmesebben utazol, mint vonaton/buszon (persze ki lehet fogni egy furgon platóját is).

- megismerkedhetsz egy csomó új és fura emberrel, akik közt persze lehetnek szararcok is, de ha már megállt neked, akkor annyira mégsem lehet egy túl nagy köcsög (nekem volt már szerencsém pánkzenekarhoz; dj-hez; milliárdoshoz; adósságbehajtóhoz; szociopata kőműveshez; angolul-németül nem beszélő, kocsiban füvező török vendégmunkáshoz; filozófushoz; szeretethiányos kamionoshoz; egyszerre biztonságiőrként és fodrászként dolgozó családanyához, meg még vagy 500 féle-fajta emberhez).

- eljuthatsz egy csomó új helyre, ha nem éppen az általad már ismert főúton, vagy autópályán mentek, vagy ha igen, akkor is állhatsz egy tök szép tájon pozícióban.

- meglehet a napi jócselekedeted (persze csak ha fontosak neked az ilyesmik), ha szóval tartasz egy unatkozó, vagy éppen elaludni készülő sofőrt.

- megadhatod valakinek a napi jócselekedet lehetőségét, azzal, hogy fölvehet téged.

- leitathatnak; bedrogoztathatnak; bekerülhetsz egy buliba, lagziba; meghívhat magához egy fiú vagy lány stbstbstb.

- hosszútávon stresszoldó: egy csomó milettvolnaha-helyzetbe kerülsz, és rájössz, hogy nem érdemes rágódni, vagy éppen bánkódni ezeken, mert előbb-utóbb úgyis épségben megérkezel oda, ahova akartál.

- növelheted mások emberekbe vetett bizalmát (persze csak ha nem rabolod ki, vagy hányod össze a kocsiját), és Mo-n ez már kisebbfajta missziónak számít.

- növeli a szabadság érzetedet.



A kedves, jófej, megálló autósokra meg nyilván nem vonatkozik az összes, imént felsorolt dolog, de egy csomó visszafelé is érvényes, plussz azzal a többlettel, hogy már azzal, hogy megállt, már tök jó arcnak fogják tartani, és azért valljuk be, kevés emberi találkozásnál van esély ekkora előnnyel indulni.

Stoppolni (és persze stoppost fölvenni) tehát igenis divatos és menő (gondolom ezzel B.M. is egyetértene) dolog, buzdítok is rá mindenkit. Meg különben is itt nyár, a fesztiválszezon, lehet mászkálni stoppal mindenhova.

És hogyha szerzel, vagy szereztél már valami izgi, vicces, vagy gáz stoppos élményt, és van kedved megosztani ezt másokkal is, akkor küld el nekünk, és mi fölrakjuk a mocsok on the roadra.

Stoppra magyar!

7 megjegyzés:

  1. Én ugye Nagykovácsiból már 10 éve rendszeresen stoppolok.
    A legjobb élményem az volt, amikor reggel egy éppen borotválkozó úriember vett fel, nagyon jókedélyű 50-es forma volt, beszélgettünk, hogy hol lakom, mióta stb, mire rákérdeztem, hogy na és ő mióta lakik itt, és pontosan hol, mire ő:
    "Hát, tudod én Nagykovácsi legmagasabb épületében élek (mire - én barbár - értetlenkedve néztem rá), ugyanis én vagyok a plébános úr..."

    De mondjuk vittek már haza Kossuth térről épp szétoszlatott tüntetők is, van egypár sztori.

    Ittasan pedig már piroslámpánál nyitottam ki diplomata-rendszámú Jaguár ajtaját, kérdezvén a félig cseh férfit, hogy eldobna-e egy darabon (sok választása nem volt, miután még a kérdés közben beültem a bőrülésre - de ahhoz képest tovább is vitt, mint alapból ment volna)

    Tanulság: stoppoloni valóban kurva jó!

    VálaszTörlés
  2. MűvVölgy 2002 - gyalogolok át Kapolcsról Öcsre, Dörögd irányába, mellettem sorra húznak el üresen a kocsik. Egyszercsak fékez mellettem egy kicsi FIAT, benne 10!! ember szorongott, ebből két csaj úgy, hogy a sofőr és az anyósülésen utazó srác ölében félig, félig kint az ablakon, és a tető fölött egymásba kapaszkodtak.
    Két csaj szól:
    - Beférsz még! - persze, a nemlétező utánfutóra.
    Megköszöntem a kedvességüket, és gyalogoltam tovább.
    Visszafele meg egy csigabuszt stoppoltam le a pusztában, és megállt nekem. Mert akkor még bárhol megállt.

    VálaszTörlés
  3. Kapolcs az nem ér. Vagy legalább is más kategória.

    VálaszTörlés
  4. minden út stoppút, ebből a szempontból extra jó kategória kapolcs. csak az lenne a jó, ha akik az on a 10 napon megállnak, az év többi részében is ugyanúgy tennének.

    amúgy legtöbbször a nagy hátizsák előny. ártalmatlan egyemistát v fesztiválozót látnak mögötte.

    VálaszTörlés
  5. Benec: az automatikus kocsibabeszállás már haladó szint:D

    VálaszTörlés
  6. Látszik hogy vidéki vagyok.
    Stoppolva nőttem fel :D

    Azt tudom, hogy amikor (életemben először és azóta se) öltönyben próbáltam stoppolni - mentem vizsgázni, mindenki padlógázzal hajtott el mellettem.

    Úgyhogy jó tanács, stoppolni csak szakadtan :P

    VálaszTörlés
  7. Tegnap este jól lekéstem az utolsó járatomat hát nem maradt más mint a stop! 13perc és fel is vetek vidám volt a kocsiba ordított a rock n roll 150KM\H val hajtott és még egy igazoltatás is volt meg meg szondaáztatás is volt szerencse hogy csak 25KM-re arrébb vittek mi lett volna még ha tök mesze visznek :D
    na de hát minden jó ha a vége jó és eljutottam barátnőmhöz!
    jóreggelt

    VálaszTörlés